Beste gasten,

Als u onze mooie vakantievilla huurt, lees dan even deze regels door. Het is voor ons heel belangrijk dat u bij ons een geslaagde vakantie beleeft, maar het is toch onvermijdelijk dat ook de verhuur van een vakantievilla via een contract verloopt. Wij hebben hiervoor duidelijke wettelijke regels opgesteld waarbij we ons tijdens het opstellen hebben laten leiden door de grote spelers in de verhuursector. Je zult hier geen verborgen vallen vinden in elk geval.

Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Vila Lemoni is bereikbaar via de lokale beheerder Sid Isidouro (+306986027995) en Barbara Stoopman (+3111871084)

Lees bij aankomst het voor u klaar gelegde welkomstboekje aandachtig door. Hierin staan onder andere gebruiksaanwijzingen voor het home automation systeem, tips voor het gebruik van andere apparaten en talloze uitstapjes en vouchers voor bijvoorbeeld gratis strandbedden en kortingscoupons bij onze favoriete plekken.

1) Conclusie van het voorbehoud

De overeenkomst komt pas tot stand met de aanvaarding door Vila Lemoni.

Als wij u de reservering in de gewenste periode kunnen leveren, sturen wij u een schriftelijke bevestiging van de definitieve boeking.

De reservering van de vakantiewoning is juridisch bindend na ontvangst van de reserveringsbevestiging en na betaling van de aanbetaling (zie 2).

De gast is verplicht de boekingsbevestiging op juistheid te controleren.

Indien de inhoud van de boekingsbevestiging afwijkt van de boekingsaanvraag en de gast hiertegen niet onmiddellijk bezwaar maakt, wordt de inhoud van de boekingsbevestiging geacht contractueel te zijn overeengekomen.

2) Betaling

Bij ontvangst van de reserveringsbevestiging dient 50% van de bruto reserveringsprijs (exclusief eventuele korting) als aanbetaling op onze rekening te worden overgemaakt.

Het openstaande saldo moet 14 dagen voor aankomst worden betaald.

Voor boekingen korter dan 14 dagen vooraf dient het volledig bedrag te worden voldaan.

Tevens vragen wij een borgsom bedrag van € 500,00. U ontvangt dit volledige bedrag binnen 7 dagen na uw vakantie én na goedgekeurde eindcontrole van de beheerder op eventueel ontstane schade.

Rekeninghouder: M.P. Stoopman eo B. Stoopman – Steffens

IBAN: NL88RABO0118686992

BIC: RABONL2U

3) Annulering en omboeking door de klant

De klant kan het contract op elk moment voor het begin van de huurperiode opzeggen. De schriftelijke opzegging is bepalend voor de berekening van de annuleringskosten.

De daaruit voortvloeiende compensatie wordt als volgt berekend:

tot 61 dagen voor het begin van de huurperiode 25 % van de totale huurprijs

vanaf 60 tot 46 dagen voor vertrek 50% van de totale huurprijs

van 45 tot 25 dagen voor aanvang van de reis 70 % van de totale huurprijs

van 24 tot 8 dagen voor vertrek 80 % van de totale huurprijs

van 7 tot 1 dag voor vertrek 90 % van de totale huurprijs

Wij raden u aan een annuleringsverzekering af te sluiten.

De verhuurder verbindt zich er ook toe de gereserveerde vakantiewoning zo spoedig mogelijk aan een andere huurder te verhuren indien de gast de overeenkomst niet kan nakomen en de betaalde vergoeding geheel of gedeeltelijk terug te betalen.

De verhuurder verplicht zich de vakantiewoning in perfecte staat aan de gast ter beschikking te stellen overeenkomstig de wettelijke voorschriften of de gebruikelijke marktpraktijken. Hij is verplicht de gast andere accommodatie ter beschikking te stellen of schadevergoeding te betalen indien hij ondanks bevestiging niet in staat is de overeengekomen vakantiewoning ter beschikking te stellen.

4) Aankomst en vertrek

Op de dag van vertrek moet de accommodatie om 11.00 uur verlaten zijn. Het gehuurde moet bezem- en kastschoon worden achtergelaten en de afwas moet worden gedaan. De Villa wordt normaal gesproken vanaf 14.00 uur bewoond. Wijzigingen zijn mogelijk in overleg en afhankelijk van de bezetting.

5) Overhandiging van de sleutels

De sleutels worden overhandigd op het afgesproken ontmoetingspunt of direct bij het huis.

Bij verlies van de sleutel wordt een bedrag van 100,- € in rekening gebracht.

6) Aantal huurders

Het vakantieverblijf mag alleen worden bewoond door maximaal 6 personen.

Latere toevoegingen van personen vereisen onze toestemming en moeten onmiddellijk en vooraf bij ons worden gemeld. Bij het nalaten van deze verplichting wordt voor elke extra persoon een bedrag van € 150,00 per nacht gerekend. Indien het aantal personen het maximaal aantal toelaatbare personen overschrijdt, loopt tevens u de kans verwijderd te worden uit ons etablissement, zonder recht op vergoeding van huur en borgsom.

7) Huisregels

Keuken/badkamer: Houd er rekening mee dat het servies alleen wordt teruggezet in de kasten als het is afgewassen. Hetzelfde geldt voor bestek, potten en keukengerei dat u heeft gebruikt. Als u vertrekt, moet de keuken eruit zien zoals u hem aantrof. Er mag geen afval, voedselresten, schadelijke vloeistoffen en dergelijke in de gootsteen, de douche of het toilet worden gegooid of gegoten, omdat dit onaangename verstoppingen kan veroorzaken.

De open haard, barbecue en pizzaoven kunnen naar behoefte worden gebruikt. Graag schoonmaken na elk gebruik. In het gastenboek staat waar u hout, houtskool en andere benodigdheden kunt verkrijgen.

Terras/buiten: Gelieve de zitkussens voor het tuinmeubilair ‘s nachts en bij regenachtig weer in de woning te leggen. Gebruik in geen geval binnenmeubilair op het terras. Maak de houtskoolbarbecue na gebruik schoon en gooi de afgekoelde verbrandingsresten weg. Open vuur en kampvuren zijn verboden.

Rokers: Dit is een rookvrij huis. Ga alsjeblieft naar het terras om te roken.

Kaarsen: Kaarsen mogen alleen op een vuurvaste voet en onder toezicht van volwassenen in het woongedeelte worden gebruikt. Niet in de badkamers en slaapkamers.

8) Aansprakelijkheid

De informatie op onze website is zorgvuldig gecontroleerd en wordt regelmatig bijgewerkt. Er kan echter niet worden gegarandeerd dat alle informatie te allen tijde volledig, juist en up-to-date is.

Er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor de gevolgen van overmacht, zoals stakingen, oorlog, aardbevingen, in het land gebruikelijke stroom- en wateronderbrekingen, zware weersomstandigheden, enz.

9) Schade

De huurder moet zorgvuldig omgaan met de accommodatie en de inventaris en is verplicht eventuele door hem tijdens zijn verblijf veroorzaakte schade aan Vila Lemoni direct te melden en te vergoeden.

Onder schade wordt verstaan: schade aan objecten zoals gebroken servies, missende objecten, bekrassing, anders dan de gebruikelijk te verwachten slijtage. Aangezien Vila Lemoni is uitgerust met state-of-the-art home automation wordt ook het ontregelen van het systeem gezien als schade.

Na de eindcontrole van de beheerder zal in geval van één of meerdere van bovenstaande gevallen een schadeherstelapport worden opgemaakt. De herstelkosten worden in mindering gebracht van de terug te betalen borgsom en indien dit ontoereikend is zal een factuur worden verstuurd voor het resterende bedrag. Deze factuur dient per ommegaande te worden voldaan.

10) Diefstal

Wanneer er wordt geconstateerd dat er sprake is van diefstal zal hier onmiddellijk aangifte van worden gedaan bij de autoriteiten. Daarnaast wordt een onmiddellijk te betalen factuur verstuurd voor de waarde van de ontvreemde objecten, vermeerderd met 100%.

9) Gebruik van het zwembad

Gebruik het zwembad met respect voor de buren. Laat geen persoonlijke bezittingen achter bij het zwembad wanneer u de villa verlaat.

Kinderen onder de 10 jaar mogen niet zonder toezicht in het zwembad zijn. Voor oudere kinderen is het de beslissing van de ouders, aangezien zij altijd de plicht hebben toezicht te houden op hun kinderen.

Het spreekt voor zich dat je het zwembad alleen mag gebruiken als je fris gedoucht hebt.

Breng geen eten of drinken in glazen verpakkingen mee naar het zwembad.

De gebruikstijden van het zwembad zijn van zonsopgang tot zonsondergang. Houd rekening met de Griekse gewoonte om extra stil te zijn tussen 15:00 en 17:00 uur.

De huurder is aansprakelijk voor alle schade aan het zwembad en zijn installaties, veroorzaakt door nalatigheid of gebrek aan toezicht.

10) Klachten, gebreken

Indien de huurder klachten heeft over zijn vakantiewoning, dient hij onmiddellijk contact op te nemen met Vila Lemoni, zodat corrigerende maatregelen kunnen worden genomen. Latere klachten kunnen niet in aanmerking worden genomen.

Omdat wij voortdurend streven naar de perfecte vakantie ervaring vol met luxe en privacy ontvangen ook heel graag suggesties of ideeën voor verbetering.

11) Wassen en schoonmaken

Beddengoed, handdoeken en keukendoeken zijn beschikbaar voor de gasten in de villa en hoeven niet te worden meegebracht. Wij verzoeken u echter uw eigen badhanddoeken mee te nemen voor gebruik op het strand. Het linnengoed wordt ongeveer 1 x per week verschoond. Dagelijkse linnenwisselingen is mogelijk. U kunt deze optie tijdens het reserveringsproces toevoegen.

12) Huisdieren

Huisdieren zijn niet toegestaan. Wij vragen u ook om loslopende katten en honden niet te voeren en in geen geval in huis te laten.

13) Internet

De beschikbaarheid en snelheid van het internet én Wifi in vila lemoni is dubbel uitgevoerd om een zo hoog mogelijke beschikbaarheid te bieden. Het is echter theoretisch mogelijk dat beide internetproviders (waaronder Starlink) tegelijk een storing ervaren. In praktijk hebben wij dit echter nog nooit ervaren (op andere locaties met hetzelfde systeem).

14) Scheidbaarheidsclausule

Indien afzonderlijke bepalingen van dit contract geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn of worden, doet dit geen afbreuk aan de geldigheid van de overige bepalingen. De ongeldige bepaling wordt vervangen door een passende bepaling die zo dicht mogelijk aansluit bij hetgeen de overeenkomst sluitende partijen naar de geest en het doel van deze overeenkomst hebben besloten.

15) Schriftelijke/digitale vorm

Wijzigingen van en aanvullingen op dit contract moeten altijd schriftelijk of digitaal (via e-mail) gebeuren.